Právní postavení města Česká Skalice jako obce, územního samosprávného celku a právnické osoby upravuje zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, Ústava České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb., v platném znění) a Občanský zákoník (zákon č. 40/1964 Sb., v platném znění).
pondělí | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00 |
úterý | 8:00 – 12:00 | |
středa | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00 |
čtvrtek | 8:00 – 12:00 | |
pátek | 8:00 – 12:00 |
pondělí | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
úterý | 8:00 - 12:00 | |
středa | 8:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 |
čtvrtek | 8:00 - 12:00 | |
pátek | 8:00 - 12:00 |
1. V případě ústní nebo telefonické žádosti oslovený poskytne žadateli informaci neodkladně, pokud ji má k dispozici. Není-li žadateli na ústně nebo telefonicky podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je potřeba podat žádost písemně.
2. Písemná žádost je podávána na adresu: Městský úřad Česká Skalice, třída T. G. Masaryka 80, 552 03 Česká Skalice. Žádost lze podat poštou nebo osobně v podatelně úřadu (viz výše uvedená adresa), faxem na čísle 491 490 068, prostřednictvím elektronické podatelny úřadu (adresa: urad@ceskaskalice.cz) nebo datové schránky úřadu f8yb27v
3. Brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odst. 5 předchozí části (viz 9. Žádosti o informace) postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, vyzve úřad žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, úřad žádost odloží.
4. V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve úřad žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne úřad o odmítnutí žádosti.
5. Informace je poskytnuta žadateli ve lhůtě do 15 dnů od jejího podání. Za datum podání se považuje datum doručení žádosti úřadu. Týká-li se žádost zveřejněné informace, úřad sdělí žadateli do 7 dnů, kde a jakým způsobem je možno požadovanou informaci získat. Pokud žadatel na poskytnutí informace trvá, bude mu sdělena ve výše stanovené lhůtě.
6. Lhůtu pro poskytnutí informace lze prodloužit o 10 dnů ze závažných důvodů, kterými jsou:
a) vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
b) vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
c) konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti.
Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace (odst. 5 v této části - 10. Příjem žádostí a dalších podání).
7. Úřad neposkytne informace v případech stanovených v § 7 - 12 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. O tom vydá rozhodnutí ve lhůtě stanovené v odst. 5, této části (viz 10. Příjem žádostí a dalších podání). Toto rozhodnutí doručí do vlastních rukou žadatele. Rozhodnutí musí obsahovat: Označení a adresu úřadu, označení žadatele, vlastní rozhodnutí s uvedením právních předpisů dle nichž bylo rozhodováno, číslo jednací a datum, odůvodnění omezení práva na informace, poučení o odvolání, jméno, příjmení a funkci pracovníka vyřizujícího žádost.
8. Rozhodnutí není úřad povinen vydat v případě, že není zřejmé, komu je žádost určena nebo kdo ji činí (odst. 5, předchozí část - viz 9. Žádosti o informace). Rovněž tak není povinen vydat rozhodnutí, jestliže se žádané informace nevztahují k jeho působnosti. V takovém případě žádost odloží a o této skutečnosti uvědomí žadatele do sedmi dnů od podání žádosti.
Postup dle odst. 3 - 8 v této části se vztahuje pouze na žádosti podané písemně.
9. Úhrada nákladů na poskytnutí informací je stanovena v Ceníku služeb a poplatků. Určenou částku je nutno uhradit před vydáním informace v hotovosti v pokladně nebo převodem na účet č. 9005-2420551/0100.
Příjmovým místem žádostí o informace je podatelna Městského úřadu Česká Skalice, třída T. G. Masaryka 80, 552 03 Česká Skalice
Město Česká Skalice vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
Úřední deska
Platný Ceník služeb a poplatků
(město neposkytuje)
(město neposkytuje)
Pondělí
8:00-12.00 / 13.00-17.00
Úterý
8:00-12.00
Středa
8:00-12.00 / 13.00-17.00
Čtvrtek
8:00-12.00
Pátek
8:00-12:00
V červenci a srpnu je úřad každý pátek pro veřejnost uzavřen
Úprava veřejného prostranství u bytového domu Olga
Anketa byla ukončena.