Referentka: Věra Jirmanová
Telefon: 491 490 034
E-mail: evidence@ceskaskalice.cz
z. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Je to údaj o adrese, kterou si občan určí k doručování písemností a která je odlišná od adresy místa trvalého pobytu. Na tuto adresu budou všechny úřady doručovat písemnosti, nemáte-li zpřístupněnu datovou schránku.
O doručovací adresu občan žádá na ohlašovně v místě trvalého pobytu písemně, s úředně ověřeným podpisem občana; ověřený podpis občana nemusí být, jestliže občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny a předloží platný doklad totožnosti.
Pokud má žádost o doručovací adresu formu datové zprávy, občan ji opatří uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky.
Žádost může obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být doručovány písemnosti, byly písemnosti doručovány; není-li uvedeno jedná se o datum podání žádosti.
Změnu nebo zrušení doručovací adresy ohlásí občan v místě trvalého pobytu.
Tiskopis žádosti o nahlášení adresy pro doručování (pdf)
z. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému podává obyvatel starší 15 let ohlašovně, obecnímu úřadu s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra v listinné podobě s úředně ověřeným podpisem; úředně ověřený podpis se nevyžaduje, jestliže obyvatel žádost podepíše před zaměstnancem ohlašovny a předloží platný doklad totožnosti.
Obecnímu úřadu s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra lze žádost podat také elektronicky na formuláři zpřístupněném Ministerstvem vnitra dálkovým přístupem, který žadatel podepíše uznávaným elektronickým podpisem, nebo podá prostřednictvím zpřístupněné datové schránky a číslem elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
Za obyvatele mladšího 15 let a za občana, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k jednání, žádá o poskytnutí údajů jeho zákonný zástupce nebo opatrovník. O poskytnutí údajů může za občana rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování bylo schváleno soudem. Za obyvatele může rovněž požádat o poskytnutí údajů zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele. Tyto osoby musí prokázat svoji totožnost a jejich identifikační údaje se zapisují na žádost o poskytnutí údajů.
Obyvateli staršímu 15 let poskytuje ohlašovna písemně údaje vedené v informačním systému k jeho osobě a k osobě blízké s výjimkou údajů o záznamu poskytnutí údajů a údajů o osvojení, které poskytuje pouze ministerstvo obyvateli staršímu 18 let do vlastních rukou.
K osobě blízké (otec, matka, prarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner) se poskytují pouze údaje: datum, místo a okres úmrtí, popřípadě stát, zemřel-li v cizině.
Žádost o poskytnutí údajů z AISEO
z. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Občan, který se rozhodne ukončit trvalý pobyt na území České republiky, sdělí tuto skutečnost ohlašovně v místě trvalého pobytu, písemně volnou formou (nesmí v ní chybět, že žádá o ukončení trvalého pobytu na územní ČR na adrese... a od jakého data) s úředně ověřeným podpisem občana; ověřený podpis nemusí být, jestliže občan podepíše sdělení o ukončení pobytu před zaměstnancem ohlašovny a předloží platný doklad totožnosti. Za občana může ukončit trvalý pobyt jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy.
Pokud bude sdělení o ukončení pobytu zasláno ve formě datové zprávy, občan ho podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky.
Za občana může sdělit ukončení pobytu na území ČR rovněž jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy.
Dnem ukončení trvalého pobytu na území České republiky je den, kdy bylo sdělení doručeno příslušné ohlašovně, případně pozdější den, který je uveden v tomto sdělení.
Zároveň s ukončením pobytu má občan povinnost odevzdat občanský průkaz, městskému úřadu s rozšířenou působností, který jej vydal nebo matričnímu úřadu podle místa trvalého pobytu a to do 15 pracovních dnů od ukončení pobytu.
Dnem ukončením trvalého pobytu na území ČR končí platnost občanského průkazu.
z. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Místo trvalého pobytu je adresa pobytu občana ČR vedená v registru obyvatel, kterou si občan zvolí zpravidla v místě, kde má rodinu, rodiče, byt nebo zaměstnání.
Občan může mít jen jedno místo trvalého pobytu, a to v objektu, který je označen číslem popisným nebo evidenčním, popřípadě orientačním číslem, a který je určen pro bydlení, ubytování nebo individuální rekreaci.
Pokud občan při změně místa trvalého pobytu prokazuje totožnost občanským průkazem, odstřihne ohlašovna příslušný roh občanského průkazu a současně občanovi vydá potvrzení o změně místa trvalého pobytu a upozorní žadatele na povinnost požádat do 15 pracovních dnů o vydání nového občanského průkazu.
Pobyt na předchozí adrese trvalého pobytu není třeba rušit, dnem přihlášení na novou adresu trvalého pobytu je předchozí pobyt automaticky ukončen.
z. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Na základě písemné žádosti občana staršího 15 let na předepsaném tiskopise zprostředkuje Ministerstvo vnitra požadovaný kontakt s jiným občanem uvedeným v žádosti. Uvedený kontakt spočívá v písemném oslovení kontaktované osoby, kdy Ministerstvo vnitra této osobě sdělí kontaktní údaje žadatele. Dohledaná osoba nemá povinnost se s osobou, která ji hledá, zkontaktovat.
Vyplněnou žádost o zprostředkování kontaktu s úředně ověřeným podpisem; to neplatí, žádá-li občan osobně na výše uvedených úřadech a prokáže svoji totožnost. Je-li žádost podána elektronicky, musí být podepsána uznávaným elektronickým podpisem. Je-li žádost podána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky, musí žadatel provést svoji identifikaci pomocí čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
Občanský průkaz, popřípadě cestovní pas.
V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká nárok na vrácení správního poplatku.
Žádost o zprostředkování kontaktu
z.č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, z.č. 500/2004 Sb. správní řád
Ohlašovna v místě trvalého pobytu občana, kterému bude rušen údaj o trvalém pobytu.
Ohlašovna rozhodne ve správním řízení o zrušení trvalého pobytu občana na návrh vlastníka objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby (osoba starší 18 let, způsobilá k právním úkonům, která je oprávněna užívat objekt nebo jeho vymezenou část např. nájemce) za splnění dvou zákonných podmínek:
Navrhovatel je povinen splnění zákonných podmínek ohlašovně prokázat.
Kde bude mít občan údaj o trvalém pobytu, je-li mu úředně zrušen?
V sídle ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt úředně zrušen.
Platnost občanského průkazu občana, jemuž se ruší údaj o trvalém pobytu končí nabytím právní moci rozhodnutí o zrušení údaje o místě trvalého pobytu. Od tohoto data má povinnost požádat do 15 pracovních dnů o vydání nového občanského průkazu.
Z korespondence doručované na adresu ohlašovny občanům, kterým byl údaj o místě trvalého pobytu úředně zrušen, jsou ukládány pouze oznámení o uložení zásilky a výzvy s poučením, ostatní korespondence je vracena zpět odesílatelům.
Žádost o zrušení údaje o místě trvalého pobytu (docx)
z. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Ohlašovna sdělí vlastníkovi objektu na jeho písemnou žádost jméno, popřípadě jména, příjmení a datum narození občana, k němuž vede údaj o místě trvalého pobytu odpovídající adrese objektu. Výše uvedené sdělení ohlašovny musí být vlastníkovi objektu doručeno do vlastních rukou.
Toto sdělení se poskytuje pouze vlastníku objektu na jeho písemnou žádost. Nemůže-li se vlastník dostavit k podání žádosti osobně, musí být jeho podpis na žádosti úředně ověřen. V tomto případě bude po uhrazení správního poplatku sdělení zasláno vlastníku nemovitosti do vlastních rukou.
Každou započatou stránkou se pro účely tohoto zákona rozumí stránka formátu A4 a menší.
Referentka: Věra Jirmanová
Telefon: 491 490 034
E-mail: evidence@ceskaskalice.cz
Pondělí
8:00-12.00 / 13.00-17.00
Úterý
8:00-12.00
Středa
8:00-12.00 / 13.00-17.00
Čtvrtek
8:00-12.00
Pátek
8:00-12:00
V červenci a srpnu je úřad každý pátek pro veřejnost uzavřen
Úprava veřejného prostranství u bytového domu Olga
Anketa byla ukončena.