Vydání paměťové servisní karty pro digitální tachograf
Paměťová servisní karta (dále též "karta"), která se vydává na základě žádosti, slouží pouze pro osoby autorizované příslušnými orgány a je určena k provádění montáží, oprav a seřizování digitálních tachografů.
Ke kartě je přidělen PIN (jedná se o personalizovanou kartu).
Držitel karty je oprávněn vlastnit a používat pouze jednu kartu na jedno pověřené pracoviště, která je vydána na jeho jméno, není-li vadná a nevypršela-li její platnost; zároveň nesmí v souladu s Nařízením Komise (ES) č. 1360/2002 vlastnit paměťovou kartu vozidla.
Karta se vydává nejdéle na dobu 1 roku a musí být uchovávána tak, aby nedocházelo k jejímu mechanickému či tepelnému poškození (např. ve vhodném pouzdru).
Žádost podává fyzická nebo právnická osoba, která montáže, opravy a seřizování digitálních tachografů provádí a která je držitelem "Certifikátu" nebo "Osvědčení" vydaného Českým metrologickým institutem podle zvláštního právního předpisu.
Splnění všech požadovaných náležitostí.
Podáním řádně a pravdivě vyplněné žádosti u příslušného úřadu.
Žádost se podává u místně příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností (resp. magistrátu), a to dle místa sídla firmy nebo dle místa činnosti žadatele (tj. místo, kde oprávněná osoba činnost technika vykonává).
Spolu se žádostí je nutno předložit:
doklad totožnosti žadatele (občanský průkaz nebo cestovní pas),
úřední doklad o existenci právnické či fyzické osoby, např. živnostenský list, výpis z obchodního rejstříku, koncesní listinu apod. (originály nebo úředně ověřené kopie),
úředně ověřenou plnou moc servisu (servisní dílny) pro žadatele - zplnomocnění servisu pro držitele karty,
kopii platného "Certifikátu" nebo "Osvědčení" k ověřování digitálních tachografů vydaného Českým metrologickým institutem.
V případě, že žádost vyřizuje jiná osoba než osoba, na kterou bude karta vystavena (osoba oprávněná pro ověřování digitálních tachografů, tj. osoba žadatele), musí být podpis žadatele na žádosti úředně ověřen a vyřizující osoba musí mít k tomuto úkonu plnou moc.
Po ověření správnosti všech údajů musí být žádost před pracovníkem příslušného úřadu žadatelem podepsána (vyjma případů, kdy žádost vyřizuje jiná osoba - viz výše).
Formulář "Žádost o vydání paměťové servisní karty" je k dispozici na všech obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.
Správní poplatek za vydání paměťové servisní karty činí 700 Kč; platba je splatná při podání žádosti.
Pokud příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nezjistí skutečnosti, které jsou v rozporu s podmínkami pro vydání karty, vydá kartu do 15 pracovních dnů ode dne doručení žádosti.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Držitel karty musí nakládat s vydanou kartou tak, aby nedošlo k jejímu padělání nebo ničení zaznamenávaných a uchovávaných údajů na kartě i na záznamovém zařízení, nesmí poskytnout tuto kartu ostatním osobám, ani jim sdělovat PIN. Je zodpovědný za jakékoliv zneužití karty.
Je-li karta poškozena nebo nefunguje správně, je držitel karty povinen do 7 dnů ode dne, kdy její nefunkčnost nebo poškození zjistil, odevzdat ji příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností a v případě potřeby podat žádost o náhradu karty.
Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá náhradní kartu do 5 pracovních dnů ode dne podání žádosti.
Byla-li karta ztracena nebo odcizena, je držitel karty povinen požádat o zneplatnění karty do 7 dnů ode dne, kdy k události došlo, a v případě potřeby podat žádost o náhradu karty.
Žádost je nutno doložit protokolem příslušného úřadu státu, v němž ke krádeži došlo (např. místní policií), nebo čestným prohlášením v případě ztráty.
Držitel karty je dále povinen písemně ohlásit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností změny údajů v kartě zapisovaných, a to do 10 pracovních dnů od vzniku těchto změn.
Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá novou kartu do 15 pracovních dnů od doručení oznámení o ohlášení změny údaje.
Jestliže držitel karty pozbyl oprávnění k výkonu autorizované činnosti podle zvláštního právního předpisu, je povinen ji odevzdat do 10 pracovních dnů ode dne právní moci rozhodnutí o pozbytí autorizace na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností.
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
06.05.2008
Bez časového omezení.
Pondělí
8:00-12.00 / 13.00-17.00
Úterý
8:00-12.00
Středa
8:00-12.00 / 13.00-17.00
Čtvrtek
8:00-12.00
Pátek
8:00-12:00
V červenci a srpnu je úřad každý pátek pro veřejnost uzavřen
Úprava veřejného prostranství u bytového domu Olga
Anketa byla ukončena.