Vydávání matričních dokladů
(oddací list, rodný list, úmrtní list, doklad o registrovaném partnerství) a jejich opisů
Matriční úřad, který provedl zápis o narození, uzavření manželství nebo úmrtí vydá občanovi prvopis rodného listu, oddacího listu nebo úmrtního listu po předložení platného průkazu totožnosti nebo ho zašle Českou poštou do vlastních rukou na doručenku.
Matriční doklady jsou vydávány bezodkladně, nejdéle však do 30 dnů od matriční události, která se stala v obvodu našeho matričního úřadu.
Úmrtní list je vydán osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti anebo osobě, která je vypravitelem jeho pohřbu.
Opis matričního doklad je vydán
- fyzické osobě, které se zápis týká nebo členům její rodiny
- fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před státními orgány České republiky nebo před orgány územních samosprávných celků
- osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění právních nároků v cizině
- matriční úřad vydá jakékoliv fyzické osobě matriční doklad, uplynula-li od provedení dotčeného zápisu v matriční knize lhůta 100 let u knihy narození, 75 let u knihy manželství nebo knihy partnerství a 30 let u knihy úmrtí
Za členy rodiny se pro účely tohoto zákona provažují manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuci, pravnuci a sourozenci.
Správní poplatky
- vydání matričního dokladu (prvopis): bez poplatku
- opis matričního dokladu: 300 Kč
Opis matričního dokladu
- žádost o opis matričního dokladu se předkládá matričnímu úřadu, kde byl vydán prvopis a u něhož je uložena matriční kniha