Cesta: Městský úřad / Sociálně správní odbor / Matrika / Vydávání matričních dokladů


Vydávání matričních dokladů a jejich druhopisů

Matriční úřad, který provedl zápis o narození, uzavření manželství nebo úmrtí vydá občanovi prvopis rodného listu, oddacího listu nebo úmrtního listu po předložení platného průkazu totožnosti nebo ho zašle Českou poštou a.s. do vlastních rukou na doručenku.

Matriční doklady jsou vydávány bezodkladně, nejdéle však do 30 dnů od matriční události, která se stala v obvodu našeho matričního úřadu.

Úmrtní list je vydán fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti anebo osobě, která je vypravitelem jeho pohřbu.

Opis matričního doklad je vydán:

  • fyzické osobě, které se zápis týká 
  • členům rodiny nebo zplnomocněnému zástupci
  • fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků
  • matriční úřad vydá jakékoliv fyzické osobě matričí doklad, uplynula-li od provedení dotčeného zápisu v matriční knize lhůta 100 let u knihy narození, 75 let u knihy manželství nebo knihy partnerství a 30 let u knihy úmrtí

Za členy rodiny se pro účely tohoto zákona provažují manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuci, pravnuci a sourozenci

Správní poplatky:

 

vydání matričního dokladu (prvopis)

bez poplatku

opis matričního dokladu

100 Kč

Opis matričního dokladu:

Žádost o opis matričního dokladu se předkládá matričnímu úřadu, kde byl vydán prvopis a u něhož je uložena matriční kniha.



CzechPOINT

Jazykové verze


Vyhledávání

Načítám...

Jazykové verze